گوچی

خانه مد گوچی در سال 1921 توسط  Guccio Gucci در فلورانس ایتالیا تاسیس شد. گوچی به همراه سه پسرش واسکو، آلدو و رادولفو به سرعت به تعداد شعبه های خود در شهرها و کشورهای دیگر افزود. در فاصله سال های 1970 تا 1980 این برند به تولید تودوزی صندلی های اتومبیل پرداخت و در پشت صندلی ها حرف G به نشانه لوگوی Gucci را اضافه کرد. در اواخر قرن ۱٩ میلادی گوچی  به عنوان یک برند در صنعت مد و لباس شناخته شد. تا جایی که به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان کالاهای چرمی، لباس و … در این حوزه عرض اندام نمود. موسس این برند گوچیو گوچی در سال های 1881 تا 1953 زندگی کرد و اولین فروشگاه خود را در سال 1920 تاسیس کرد.

در سال 1998 برند گوچی گرانقیمت ترین شلوار جین را تولید نمود و آن را با قیمت 3150 دلار به فروش رساند که رکورد گران قیمت ترین شلوار جین دنیا در آن زمان و احتمالا زمان کنونی را شکاند. موفقیت گوچی علاوه بر این که این برند را به بالاترین سطوح صنعت مد رساند بلکه باعث پیشرفت شهر میلان نیز شد.

در سال 2009 میلادی برند گوچی در جایگاه 41 ام در بین 100 برند مطرح جهان قرار گرفت و در همان سال تعداد شعبه های خود را در سرتاسر جهان به بیش از 279 شعبه رساند و در نهایت در سال 2009 به عنوان گران قیمت ترین برند ایتالیایی دست پیدا کرد.برند گوچی پس از موفقیت های بیشمار در زمینه های مختلف روی به همکاری با برند های معروف و موفق در زمینه های دیگر آورد و در سال 2011 با کمپانی فیات طی یک همکاری به تولید مشترک تعدادی خودرو به تعداد محدود پرداخت که صندلی های این خودرو ها به رنگ سیاه و سفید و آرم گوچی بودند.

 

گسترش برند گوچی در کنار نوآوری

در دهه 1930 میلادی هنگامی که موسلینی به اتیوپی حمله کرد، باعث این شد که سایر کشور ها ایتالیا را تحریم کنند، که به همین دلیل صادرات چرم به ایتالیا ممنوع شد. اما طبق معمول گوچیو تسلیم نشد با جایگزین کردن مواد باکیفیتی همچون کتان، چوب بامبو و … محصولات جدید خود را ساخت و همانطور که پیش بینی میشد این محصولات هم مانند سایر محصولات این برند به سرعت جایگاه خود را در بازار به دست آوردند.

مرگ گوچیو گوچی

تنها 15 روز پس از اینکه آلدو پسر گوچی، با افتتاح شعبه در نیویورک اولین قدم را برای بین المللی کردن برند پدرش برداشت، گوچیو گوچی در سال 1953 از دنیا رفت.  اما هانطور که پیش بینی میشد با مرگ گوچی هم این برند به فعالیت خود ادامه داد و در سالیان آینده دیگر شعبه های بین المللی خود را در بسیاری از شهر های دیگر افتتاح کرد تا هم کسب و کار خانوادگیشان رونق بگیرد و هم این برند به سلبریتی های سراسر دنیا بهتر معرفی شود.

در نتیجه این فعالیت افراد مشهور به خرید از این برند ایتالیایی روی آوردند و بسیاری از محصولات این برند را در فرش قرمز ها و مراسم های بین المللی مد جلوی دوربین ها و خبرنگاران استفاده کردند، که باعث تبلیغ و در نهایت گسترش  جندیدن برابری فعالیت این برند مطرح ایتالیایی شد.

طراحی لوگو گوچی

همانطور که حتما تا به حال بارها دیده اید طراحی لوگو گوچی به شکل دو حرف انگلیسی G هست که به صورت ترکیبی استفاده شده، که بر روی تمامی محصولات این برند قابل مشاهده هست. در پایین این دو حرف نیز دو خط به رنگ سبز تیره وجود دارد که یک خط قرمز نیز در وسط آنها قرار گرفته و این لوگوی زیبا را به وجود آورده است. در سال 1960 این طرح توسط یکی از پسران گوچی به نام آلدو طراحی شد. در آن زمان از عبارت Made In Italy در محصولات این برند نیز استفاده میشد. در نهایت پس از پابان جنگ جهانی دوم و علاقه ابتالیایی ها به کشور خود از یک تاج به عنوان نماد برند رونمایی شد که از یک سپر و شوالیه سبز و قزمز تشکیل شده است.

محصولات برند گوچی

برند گوچی هم مانند بسیاری از برند های دیگر در یک زمینه فعالیت خود را آغاز کرد اما پس ار مدتی زمینه های فعالیت خود را گسترش داد. این برند معروروف ایتالیایی در ابتدا فعالیت خود را با تولید محصولات چرمی برای سوارکاران آغازکرد و در ادامه وارد صنعت مد شد و محصولات مورد نیاز این صنعت را هم تولید کرد.در انتها امروزه مشاهده میکنید که بسیاری از سلبریتی های و افراد معروف ایرانی و خارجی ار محصولات این برند در بسیاری از مناسبت های مختلف استفاده میکنن. امروزه برند گوچی به تولید کالاهای لاکچری، کیف، کفش، چمدان، انواع اکسسوری، لباس، عطر، ادکلن، جواهرات، عینک، ساعت مچی و بسیاری از محصولات دیگر میپردازد.درنهایت این مسیر پر پیچ و خم، توانست این برند را به یکی از مطرح ترین برند ها در زمینه مد تبدیل کند و عده زیادی از مردم دنیا را به این برند ایتالیایی علاقه مند کند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید